Planul companiei CFR SA, care administrează reţeaua feroviară a României, prevede trecerea pe profit abia în primul trimestru al anului 2016 sau obţinerea unui mic profit operaţional după ce anul trecut compania de stat a avut pierderi operaţionale de 600 mil. lei (136 mil. euro), potrivit oficialilor companiei.
„Ne uităm la gaura de 600 mil. lei pe care trebuie să o ducem la zero. În planul de administrare depus am stabilit o serie de obiective cantitative şi calitative“, a declarat Lucian Isar, preşedintele consiliului de administraţie al companiei, în cadrul primei conferinţe de presă la care a participat la CFR SA. Isar este membru şi în boardul privat al Tarom, are de asemenea şi-a planificat intrarea pe profit abia în 2016, la încheierea mandatului.
Planul de administrare al companiei are 85 de pagini şi va fi aprobat sau respins de Ministerul Transporturilor până pe 19 aprilie.
Obiectivul este ca CFR SA să îşi poată susţine operaţiunile din surse proprii şi să reducă cheltuielile astfel încât o sumă mai mare de bani să ajungă pentru lucrări de mentenanţă şi reparaţii la calea ferată, în condiţiile în care alocarea de la stat pentru aceste lucrări este insuficientă, de 18 mil. euro anul acesta. În primul trimestru din acest an, s-au renegociat contracte, a început recrutarea a 11 directori, s-au vândut deşeuri feroase de 9 mil. de lei (2 mil. euro) la Bursa de Mărfuri, s-au purtat discuţii cu reprezentanţi ai ambasadelor americană şi israelienă pentru ca săptămâna viitoare să vină din aceste ţări experţi în securitate feroviară pentru a găsi soluţii la furturile de pe calea ferată. Furturile de componente feroviare au cauzat pagube de 10,5 mil. euro anul trecut pe întreaga reţea feroviară, din care 70% doar pe ruta Bucureşti - Constanţa, reabilitată cu aproape un miliard de euro. Durata călătoriei a ajuns la cinci ore pe această