Psihologii britanici au ajuns la concluzia că gusturile muzicale sunt foarte strâns legate de trăsăturile de caracter.
Adrian North, de la Heriot-Watt University, Edinburgh, a realizat un studiu elaborat, la care au participat 36,000 de subiecţi din întreaga lume, pentru a vedea care este exact legătura dintre persoanlitate şi gusturile muzicale.
Fiinţe sensibile
“Nimeni nu s-ar fi gândit că cei care ascultă muzică clasică ar putea avea ceva în comun cu cei cărora le place heavy metal”, a subliniat North. Iată însă că studiul arată că ambii sunt creativi, dezinvolţi, însă deloc sociabili. Cu toate că imaginea creată despre fanii rock-ului este una deloc măgulitoare, aceştia fiind văzuţi ca “persoane agresive şi un pericol pentru societate”, studiul spune că, de fapt, sunt “fiinţe extrem de sensibile şi delicate, care folosesc muzica doar ca pe un scut şi ca pe o mască în faţa societăţii”.
Sociabili, blânzi, dezinvolţi
North spune că studiul este extrem de folositor în marketing şi în industria muzicală, care se confruntă cu vânzările în declin. Astfel, dacă se înţelege persoanlitatea clientului atunci se va putea şti şi care sunt gusturile sale muzicale astfel creându-se produse specifice pentru ei. Iată ce spune studiul despre fiecare gen muzical şi personalitatea celui care îl asculta:
• BLUES – cu o părere bună despre sine, creativi, sociabili, blânzi, dezinvolţi
• JAZZ – cu o părere bună despre sine, creativi, sociabili, dezinvolţi
• MUZICA CLASICĂ – cu o părere bună despre sine, creativi, introverţi, dezinvolţi
• RAP – cu o părere bună despre sine, sociabili
• OPERĂ- cu o părere bună despre sine, creativi, blânzi
• COUNTRY şi WESTERN – muncitori, sociabili
• REGGAE – cu o părere bună despre sine, creativi, cam leneşi însă, sociabili, blânzi, dezinvolţi
• DANCE – Creativi, sociabili, însă deloc blân