În zilele de 16-17 mai 1925, generalul Traian Moşoiu, ministrul lucrărilor publice, efectuează o vizită în Valea Jiului.
Profesorul Ion Niciu, redactor la ziarul local (şi viitor primar al Petroşaniului), profită de ocazie pentru a-l intervieva. Vorbind despre viitorul Văii Jiului, Ministrul Moşoiu face referiri la linia ferată Bumbeşti-Livezeni, dar şi la construcţia unui... canal navigabil Jiu-Dunăre: „(…) cred că ea (Valea Jiului - n.r.) se va dezvolta în mod nebănuit atunci când linia ferată Bumbeşti-Petroşeni va fi dată funcţionării, creând atunci posibilitatea ca produsele miniere din Valea Jiului să poată fi dirijate şi exportate cu mai puţine cheltuieli spre Valea Dunării. Afară de aceasta, sunt convins că într-un viitor puţin depărtat se va putea crea şi o linie navigabilă de la Petroşani la Dunăre, regulând cursul Jiului şi introducând sistemul de eclozie (închidere) întrebuinţat actualmente cu succes în Norvegia şi Suedia. Când se va realiza această linie navigabilă, atunci transportul de mărfuri şi cel de cărbuni, precum şi exploatarea cărbunilor se va intensifica la maximum, cărbunele fiind cerut în Oltenia şi Muntenia, nu numai pentru trebuinţele industriale, dar şi pentru trebuinţele casnice”. Cutezătoarea şi năstruşnica idee a ministrului, aceea ca Petroşaniul să devină… port, nu a fost pusă în practică decât forţat, cu ocazia... inundaţiilor, rămânând la stadiul de „şi miniştrii spun lucrurile trăznite”…
În zilele de 16-17 mai 1925, generalul Traian Moşoiu, ministrul lucrărilor publice, efectuează o vizită în Valea Jiului.
Profesorul Ion Niciu, redactor la ziarul local (şi viitor primar al Petroşaniului), profită de ocazie pentru a-l intervieva. Vorbind despre viitorul Văii Jiului, Ministrul Moşoiu face referiri la linia ferată Bumbeşti-Livezeni, dar şi la construcţia unui... canal navigabil Jiu-Dunăre: „(…) cred