Păstrarea locului de muncă pe o piațăaflată într-o permnentă schimbare poate fi o adevărată provocare, atât pentru angajații cu funcții de execuție, cât și pentru cei cu atribuții de conducere. Perfecționarea profesională rămâne una dintre puținele arme pe care le are la îndemână salariatul în fața concurenței, a tăierilor de cheltuieli și a reorganizărilor. Absolvirea unui astfel de curs oferă un avantaj competitiv, un bagaj mai mare de cunoştinţe şi plus-valoare pe piaţa muncii.
Un astfel de demers este pus în practică de Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă(AJOFM) Alba prin proiectului „3C – Calitatea Crează Competențe – Calitatea în formare Crează Competențe profesionale de nivel european pentru personal„ul SPO din Regiunile Centru, Vest și Nord-Vest“, derulat împreună cu AJOFM Arad, AJOFM Satu Mare, S.C. Tobimar Construct SRL Alba Iulia, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Desarrollo de Estrategias Exteriores SA, Fomento de Iniciativas y Desarrollo de Actividades S.L., Servicio Público de Empleo del Principado de Asturias, ultimele trei din Spania.
Una dintre activitățile proiectului s-a concretizat în organizarea unui curs de perfecționare în ocupația de „Consultant în domeniul forței de muncă“, la care au fost selectați 50 de angajați de la toate AJOFM-urile din regiunile Centru, Vest și Nord-Vest.
„Consultantul în domeniul forţei de muncă trebuie să beneficieze de instruire continuă pentru a fi permanent adaptat la schimbările care intervin în abordarea problematicii specifice. Activitatea sa se desfãsoarã în compartimente specializate şi contribuie la creşterea posibilităţilor de integrare în muncă a persoanelor vulnerabile aflate în căutarea unui loc de muncă“, a explicat Corneliu Engi-manager de proiect.
Cursurile au fost organizate de Universitatea „1 Decembrie 1918“ din Alba Iulia“, partener în aces