Conform unui studiu realizat de PayU, 49% din IP-urile folosite provin din ţara noastră, pe locul doi situându-se SUA cu 23%
Segmentele cele mai expuse sunt turismul, telecomul şi serviciile
Sistemele de securitate au protejat magazinele online de pierderi de peste 750.000 euro
Magazinele online par să fi fost luate cu asalt anul trecut de fraudatorii români, procentul IP-urilor care provin din ţara noastră, folosite în tentativele de fraudă, însemnând aproape jumătate din total, în timp ce mai puţin de un sfert provin din SUA.
Conform unui studiu realizat de PayU, furnizor de soluţii eCommerce integrate, "tentativele de fraudă au fost iniţiate din 178 de ţări, de pe IP-uri din România (49%), Statele Unite (23%), Italia (5%) sau Marea Britanie (4%)", segmentele cele mai expuse fiind reprezentate de turism (32% din numărul tentativelor de fraudă), telecom (31%), servicii (18%) şi IT&C (9%).
"Cardurile folosite în tentativele de fraudă sunt emise în proporţie de 38% în Statele Unite, 16% în România, 8% în Italia şi 8% în Marea Britanie. Restul cardurilor folosite au fost emise în special în Franţa, Australia, Germania şi Canada", a anunţat ieri PayU.
Vârsta celui care încearcă să fraudeze a crescut de la 20 la 30 de ani
Potrivit studiului, deşi procentul tentativelor de fraudă la plata online a continuat să scadă şi în 2012 ajungând la nivelul de 0,19% din totalul tranzacţiilor, faţă de 0,24% în 2011, valoarea totală asociată tentativelor de fraudă a crescut cu 37%.
"Astfel, sistemul PayU a protejat magazinele online de pierderi de peste 750.000 euro", a anunţat ieri furnizorul de soluţii eCommerce integrate.
În ceea ce priveşte vârsta medie a celui care încearcă să fraudeze sistemul, PayU notează că aceasta a crescut de la puţin peste 20 de ani la 30 de ani, crescând semnificativ valoarea medie a une