Direcţia Finanţelor publice anunţă faptul că s-a declanşat procedura de rambursare a diferenţelor de bani dintre taxa auto şi taxa pentru timbrul de mediu, valabilă în acest moment. Cei interesaţi sunt aşteptaţi la ghişeele Direcţiei de Finanţe de pe Faleza Dunării.
În cazul autovehiculelor care fac obiectul contractelor de leasing, la cererea de restituire se anexează, în copii conforme cu originalul pe baza declaraţiei proprii, documentul doveditor al plăţii taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule/taxei pentru emisii poluante, precum şi cartea de identitate a vehiculului şi certificatul de înmatriculare.
Documentele în original se restituie contribuabililor ulterior verificării conformităţii şi înscrierii pe copiile care rămân la organul fiscal a vizei « conform cu originalul ».
Restituirea sumelor se face de către organul fiscal competent, în maximum 45 de zile de la depunerea documentaţiei complete de la bugetul Fondului pentru mediu sau bugetul de stat, din contul de venituri bugetare în care a fost încasată suma în contul bancar indicat de către solicitant prin cererea sa de restituire, numai după efectuarea compensării cu eventualele obligaţii fiscale restante, conform art.117 alin.(6) din O.G. nr.92/2003 privind Codul de Procedură Fiscală.
După depunerea documentaţiei, contribuabilii care solicită restituirea în numerar, vor primi de la organul fiscal competent „Înştiinţarea de restituire a unor sume reprezentând diferenţe de sume plătite/valoarea reziduală a timbrului, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile”, prevăzută în Anexa nr.2 din O.M.F.P. nr.407/2013, urmând a se prezenta la Trezoreria de domiciliu la data la care sunt programaţi, pentru ridicarea sumelor cuvenite.
Prin organ fiscal competent din subordinea A.N.A.F. se înţel