Poziţionat în segmentul lui Audi TT Roadster, Mazda MX-5 şi Porsche Boxster, Toyota FT-86 Open Concept este versiunea decopertată a coupe-ului GT 86. Aceasta primeşte un acoperiş textil cu lunetă din sticlă, abordează o configuraţie interioară cu 2+2 locuri, apelează la tracţiune spate şi beneficiază sub capotă de acelaşi boxer (cilindri opuşi) în patru cilindri de 2,0 litri cu 200 CP montat şi pe coupe.
Caroseria cu forme sculptate măsoară doar 4,24 metri în lungime, adică cam cât un Volkswagen Scirocco, lăţimea atinge 1,77 metri, înălţimea fiind de 1,3 metri, la o distanţă între punţi de doar 2,5 metri. Întreagul cabriolet Toyota FT-86 Open Concept cântăreşte la gol 1.257 kg, depăşind doar cu 57 kg greutatea coupe-ului GT 86 graţie soluţiilor adoptate: capotă din aluminiu, soft-top textil şi sticlă subţire pentru lunetă şi geamurile laterale. Spoilerul faţă masiv şi agresiv cu margini ascuţite seamănă cu gura unui rechin-balenă, pregătit parcă să devoreze cât mai mulţi kilometrii de circuit sau autostradă.
Pentru performanţe dinamice optime, puntea spate este echipată cu un diferenţial cu patinare limitată iar drift-urile sunt favorizate şi de centrul de greutate coborât al maşinii, poziţionat la doar 45 de centimetri de sol.
Aripile spate evazate au depuse pe ele suficientă musculatură iar pe capacul pătrăţos al portbagajului cu hayon tronează un discret eleron ce ar putea trece uşor ignorat. Spoilerul posterior are decupat sub maşină un difuzor de aer din plastic negru ce integrează evacuarea dublă.
Propulsorul boxer (cilindri opuşi ce lucrează în plan orizontal) este de origine Subaru şi are cilindreea de 2.000 cmc. Puterea maximă de 200 CP (147 kW) obţinută la turaţii ridicate de 7.000 rpm (o puterea litrică de 100 CP/ litru cilindree) este o realizare de excepţie pentru un motor aspirat. Cuplul de 205 Nm favorizează modelului Toyota FT- 86