Ford va demara în luna aprilie la uzina din Craiova producţia noii unităţi pe benzină 1.5 EcoBoost, cel de-a doilea tip de motor cu această tehnologie revoluţionară după micul 1.0 EcoBoost. Beneficiind de o arhitectură compactă cu patru cilindri în linie, o construcţie uşoară din aluminiu, injecţie directă de benzină de înaltă presiune şi supraalimentare prin turbo, noul 1.5 EcoBoost se înscrie în tendinţa mondială a downsizing-ului.
Graţie supraalimentării de mare putere, acest motor va fi declinat în două trepte de putere, 140 CP şi 170 CP.Cu overboost, pe perioade scurte, cuplul motor maxim al noului motor Ford va putea atinge 280 Nm.
Nu doar motorul este nou, ci şi metoda de producţie: 55 de procese automate şi 14 semiautomate. Şi tehnologia fabricării componentelor din aluminiu ale motorului este performantă, iar noua metodă de testare va permite verificarea motoarelor “la rece”, fără a fi puse efectiv în funcţiune. Agregatul 1.5 EcoBoost produs la Craiova urmează a fi exportat în China şi SUA, acolo unde va echipa noul sedan Ford Fusion 2013. Noua generaţie Ford Mondeo 2014, fratele european geamăn al noului Fusion 2013, va fi la rândul său animat şi el de noua unitate 1.5 EcoBoost. Noul Mondeo va fi produs şi în Europa, urmând a fi asamblat din 2014 în Spania, acolo unde se vor îndrepta o parte din exporturile uzinei de la Craiova.
În prezent, Ford produce patru tipuri de motoare supraalimentate ce beneficiază de revoluţionara tehnologie EcoBoost. Baza ofertei este unitatea de 1.0 litru şi doar trei cilindri ce este produsă la Craiova şi care animă la ora actuală Fiesta, B-Max, Focus, C-Max şi Grand C-Max, urmând ca următoarea generaţie să fie transplantată şi utilitarelor Tourneo şi Transit Connect. Lui Ford i-a fost recunoscută tehnologia inovatoare care s-a adaptat perfect vremurilor noastre. Motorul este extrem de compact, blocul motor încăp