Industria auto americană ar putea pierde până la aproximativ 100.000 locuri de muncă de pe urma unui tratat comercial din care fac parte SUA şi zece ţări din Asia, la care va urma să adere şi Japonia. General Motors, Ford şi Chrysler se simt ameninţaţi în mod direct din cauza concesiilor pe care americanii le vor face japonezilor.
Parteneriatul Trans-Pacific, iniţiat de SUA, la care urmează să adere şi Japonia, prevede eliminarea unor bariere comerciale impuse bunurilor importate. Guvernul american ar urma să reducă o suprataxă de 2,5% aplicată autoturismelor importate din Japonia, respectiv suprataxa de 25% pentru importurile de autovehicule comerciale japoneze, conform Automotive News.
Primul-ministru japonez, Shinzo Abe, anunţa vineri că guvernele celor două ţări ar fi ajuns deja la un consens. Încă de anul trecut au fost purtate tratative între guvernul american şi cel japonez, însă dacă Japonia va adera industria auto din SUA ar urma să primească o lovitură din cauza importurilor crescute de maşini japoneze. În prezent jumătate din piaţa auto americană se bazează pe importuri, în timp ce Japonia importă doar 6% din totalul pieţei sale auto.
Vezi şi VIDEO Dacia Logan cu 400 CP, pregătită de competiţie în Suedia. Vezi BESTIA în acţiune!
Cu toate că Japonia s-a angajat să reducă şi ea barierele impuse importurilor de maşini din SUA, producătorii americani sunt sceptici cu privire la acest lucru. Conform unui studiu al CAR, un centru de cercetare american, publicat anul trecut, industria auto americană ar urma să piardă o producţie de circa 225.000 de autoturisme anual, ceea ce ar însemna eliminarea a 95.500 locuri de muncă.
"După toate sacrificiile făcute de plătitorii de taxe, angajaţi ai industriei constructoare de maşini, dealeri sau furnizori care au dus la restructurarea industriei auto americane, este uimitor că guvernul ar putea