De scurt timp, pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost publicat, pentru dezbatere publică, proiectul Hotărârii de Guvern privind Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2013 - 2020. Dacă proiectul mai sus precizat va obţine girul autorităţilor centrale, actualele cunoştinţe despre circulaţia rutieră vor suferii o serie de modificări. Astfel, participanţii la trafic nu vor mai avea voie să folosească dispozitivele de detectare a aparatelor radar, se va interzice accesul pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, se va introducere un tichet de contravenţie care să însoţească permisul de conducere. Mai mult decât atât, conform Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2013 - 2020, pentru limitarea evenimentelor rutiere grave, microbuzele cu o capacitate de până în 22 de locuri folosite pentru transportul în comun vor fi eliminate de pe trasee, în locul lor putând fi utilizate autobuze şi autocare. „Bonus”, şoferii care doresc ştergerea unor puncte de penalizare pot participa, în centre autorizate, la programe de reabilitare comportamentală şi consiliere psihologică.
Potrivit SNSR 2013 - 2020, controalele şi sancţiunile pentru încălcările normelor de circulaţie sunt unele dintre cele mai eficiente mijloace de reducere a numărului de victime şi accidente care au loc pe drumuri, în special prin efectul descurajator pe care acestea le au. „În acest context, trebuie întărită punerea în aplicare a normelor rutiere, fapt care ar conduce la creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei. Astfel, trebuie asigurată o legislaţie rutieră flexibilă, care să fie actualizată oricând este
nevoie, în funcţie de evoluţiile înregistrate în domeniul siguranţei rutiere sau de modificările legislaţiei europene în domeniu.
Pentru îmbunătăţirea legislaţiei, principalul instrument la dispoziţia autorităţilor este cercetarea impactului legislaţiei exist