Reprezentanţii Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ din România (OPTAR) au trimis o replică la planurile primarului general Sorin Oprescu pentru dezvoltarea infrastructurii oraşului, marţi, prin care explică, printr-o cercetare amplă, care sunt problemele reale ale traficului din oraş, din punctul acestora de vedere.
Bicicliştii sunt de părere că problemele de trafic din Capitală sunt generate de politica primitivă cu care sunt abordate temele de mobilitate urbană şi că strategia primarului general prezentată în raportul „Starea Bucureştiului”, vineri, la Biblioteca Central Universitară este depăşită şi implică nişte investiţii uriaşe, care nu vor face decât să încurajeze apariţia tot mai multor autoturisme pe străzi, ceea ce va îngreuna traficul.
„Aşa cum s-a văzut, proiectele (prezentate de primar n.r.) sunt concentrate pe trafic, oamenii fiind ignoraţi, iIar costurile anunţate (13 miliarde de Euro) comparate cu veniturile oraşului arată că bugetele pentru infrastructură pe următorii 40 de ani ar trebui să se concentreze pe aceste proiecte mari şi costisitoare. Este o nouă dovadă că Bucureştiul se îndreaptă într-o direcţie greşită printr-o abordare depăşită a problemelor de trafic”, sunt de părere reprezentanţii OPTAR.
Aceştia mai spun că încercările de decongestionare a reţelelor de străzi ale oraşelor prin construirea de infrastructură rutieră a fost un eşec de fiecare dată, peste tot în lume. De aceea, ce-şi propune actuala administraţie din Bucureşti nu ţine cont nici de eşecurile altor administraţii care au încercat această abordare şi nici de faptul că România se află în plină criză economică, consemnează bicicliştii.
Felul în care se fac investiţiile în Bucureşti încurajează şi pun pe primul loc, potrivit ONG-ului, tra