Un utilizator de aplicaţii mobile s-ar aştepta ca programele pentru care plăteşte să nu colecteze date sau să colectze mai puţine decât cele gratuite, care folosesc aceste informaţii pentru a furniza reclame ţintite. Însă nu este aşa. Potrivit unui nou studiu al furnizorului de soluţii de securitate digitală Bitdefender, aplicaţiile plătite de Android prezintă un risc de colectare a datelor personale similar cu cele gratuite.
Aplicaţiile gratuite sunt recunoscute ca instrumente care livrează utilizatorului reclamă şi colectează informaţii personale. Cumpărarea aplicaţiei ar trebui să elimine ambele acţiuni.
"Cercetarea Bitdefender relevă faptul că acestea înregistrează în continuare locaţia, codul unic al terminalului şi chiar citesc contacte. O analiză pe aplicaţiile de top din Google Play, care sunt disponibile atât în versiune gratuită cât şi cu plată, arată că principala diferenţă între aplicaţiile gratuite şi versiunile lor plătite din punct de vedere al asigurării confidenţialităţii datelor este că intruziunea este pur şi simplu mai bine ascunsă", potrivit unui comunicat al Bitdefender.
De exemplu, jocul Angry Birds Space, dezvoltat de Rovio Mobile, monitorizează şi înregistrează locaţia utilizatorului şi transmite către servere aparţinând unor terţe părţi ID-ul unic al terminalului, chiar şi după achiziţia aplicaţiei. Versiunile plătite ale Angry Birds Star Wars, SwiftKey Keyboard, SoundHound şi Cut the Rope fac acelaşi lucru.
Aplicaţiile analizate au fost prezente în top-ul titlurilor plătite din Google Play în perioada 8 - 12 aprilie.
Ce informaţii colectează aplicaţiile puteţi vedea AICI.
Un utilizator de aplicaţii mobile s-ar aştepta ca programele pentru care plăteşte să nu colecteze date sau să colectze mai puţine decât cele gratuite, care folosesc aceste informaţii pentru a furniza reclame ţintite. Însă nu