Potrivit unui comunicat de astăzi al Primăriei Timișoara, în perioada ianuarie – aprilie 2013 s-a derulat activitatea de monitorizare şi control a echipei operative constituită la nivelul Direcţiei de Mediu.
Echipa operativă a fost înfiinţată la începutul anului 2011, ca urmare a aprobării prin Hotărâre de Consiliu Judeţean a Programului Integrat de Gestionare a Calităţii Aerului pentru Aglomerarea Timişoara.
Au fost verificate 33 de obiective (agenţi economici) și au fost emise două amenzi contravenţionale şi două avertismente.
Primăria Timișoara înștiințează că, în scopul îmbunătățirii calității aerului și pentru menținerea orașului în limitele stabilite la nivel european pentru indicatorii de calitate a aerului, se efectuează zilnic, pe lângă activitățile zilnice de salubrizare stradală (măturat mecanic) și lucrări de spălare mecanică a carosabilului, care au fost reluate începând cu data de 15 aprilie 2013.
De asemenea, începând cu 16 aprilie 2013 au fost reluate și lucrările de spălare mecanică utilizând soluții biologice pentru fixarea prafului, care se vor efectua pe zone ale orașului, după cum urmează: partea de nord a municipiului, unde este inclusă zilnic și Calea Aradului și zonele adiacente, respectiv partea de sud a municipiului, unde este inclusă zilnic Calea Șagului și zonele adiacente.
Zonele menționate sunt zone amplasate în proximitatea platformelor industriale ale orașului, acolo unde au fost semnalate în repetate rânduri depășiri ale concentrației de particule admise, din pricina poluatorilor industriali.
Conform declarațiilor recente ale primarului Timișoarei, măsurile care mai pot fi întreprinse acum împotriva marilor poluatori industriali din oraș sunt unele cu caracter tardiv, care nu pot corija în niciun fel erorile comise de către fosta administrație a orașului și care au legătură cu acordarea autorizațiilo