Zece unităţi bancare din judeţul Cluj au fost amendate de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului cu 73.000 de lei, pentru mai multe nereguli descoperite în contractele de credit de consum.
"CJPC Cluj a desfăşurat o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la încheierea contractelor de credit de consum, cu sau fără ipotecă, de către societăţile bancare de pe raza judeţului Cluj. În urma controlului, la zece unităţi bancare au fost constatate neconformităţi pentru care au fost aplicate 13 sancţiuni contravenţionale în valoare de 73.000", se arată în comunicatul CJPC Cluj.
Una dintre principalele probleme descoperite de inspectorii de la Protecţia Consumatorului se referă la faptul că mai multe anexe ale contractelor sunt redactate cu fonturi greu lizibile, mărimea caracterelor fiind mai mică de 12 puncte.
De asemenea, s-a constatat utilizarea unor informaţii incomplete şi greu de înţeles la întocmirea contractelor. Astfel, calcularea Dobânzii Anuale Efective (DAE) se face pe baza unei ipoteze incorecte; în plus, din contract nu rezultă clar serviciile care nu se comisionează prin perceperea comisionului unic şi nu se menţionează clar sumele restante la care se aplică dobânda penalizatoare.
Reprezentanţii CJPC Cluj au sesizat şi alte nereguli, cum ar fi perceperea comisionului de administrare la valoarea creditului, şi nu la soldul acestuia, nemenţionarea costului total al creditului accesat şi nespecificarea în contracte a termenului de zece zile în care banca "este obligată să notifice consumatorul, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, asupra cesiunii creanţelor".