A şasea generaţie a modelului de lux BMW Seria 7 va înlocui din 2015 actualul model lansat în 2009 şi trecut printr-un refresh anul trecut. Noul şeptar bavarez va transfera limbajul formelor de la superbul prototip BMW CS prezentat la Shanghai în 2007.
În prezent, BMW utilizează la actualul Seria 7 aceeaşi platformă GKL de clasă mare ca şi la Seria 5, la coupe-ul Seria 6 şi la GranCoupe 6. Conservatorismul designului navei amiral ce este în serviciu din 2009 a putut fi justificat prin faptul că în 2008, la debutul crizei financiare, BMW a luat o hotărâre dură, dar corectă, aceea de concentrare pe modelele de volum. Astfel, studiul BMW CS Concept de la Shanghai 2007 a fost anulat din cauza structurii prea scumpe din aluminiu şi a poziţionării prea sus, într-un segment prea exclusivist, care pe atunci se considera că nu ar fi putut asigura rentabilitatea proiectului la platforma Seriilor 5 şi 7.
Lucrurile s-au complicat între timp pentru BMW. Iminenţa lansării de către Daimler a noului portdrapel S Class 2013 face să crească şansele de a se repeta istoria din 2006, atunci când toată lumea a fost obişnuită să privească noua generaţie Mercedes S Klasse pentru a citi ca într-un glob de cristal viitorul tehnologic al universului auto.
Cum actualul model Seria 7 se simte un pic obez în raport cu structura suplă “Aluminium Space Frame” a lui Audi A8, bavarezii vor coborâ greutatea şeptarului cu 250 kg, la aproape de 2 tone, graţie CFRP. Materialul plastic ranforsat cu fibră de carbon nu este o noutate însă pentru BMW. Un prim beneficiar al acestei tehnologii a materialelor ultrauşoare a fost BMW-ul M3 CRT, ce apela la acestea pentru o parte din elementele caroseriei, dar şi noua gamă de modele electrice i3 şi i8 ce utilizează CFRP la sofisticata constructie a caroseriei, mai bine zis la celula pasagerilor. Inversarea spiralei maselor va aduce un plus de suple