Drumurile naţionale ce străbat Bihorul au ajuns să arate mai prost decât cele judeţene. Lăsate în paragină în ultimii patru ani deşi sunt circulate zilnic de mii de TIR-uri, şoselele sunt pline de gropi încât şoferii nu mai ştiu pe care să le ocolească. În top domină DN 76 pe tronsonul Oradea-Beiuş, motiv pentru care 200 de şoferi au şi protestat săptămâna trecută, cerând autorităţilor să înceapă dacă nu lucrări de modernizare care să le ofere confort, măcar o peticire care să le dea siguranţă.
Culmea este că în timp ce unii politicieni promit că situaţia se va remedia imediat ce încetează ploile, adevărul gol-goluţ e că pentru refacerea drumului Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a alocat fix... 0 lei. Şi mai revoltător e că bani pentru lucrări au existat din 2008, peste 36 milioane de euro fiind împrumutate de guvernul de atunci, însă cele care i-au succedat şi-au bătut joc nefăcând nimic altceva decât licitaţii pe care s-au bătut asfaltangiii de partid. Iar acum banii nu mai pot fi folosiţi din cauza Fondului Monetar Internaţional.
Panseluţe şi sudalme
200 de şoferi au ocupat miercurea trecută şoseaua dintre Pocola şi Răbăgani, rulând alene şi oprind pe alocuri pentru a planta panseluţe în "asfalt". Acţiunea, anunţată din timp pe reţelele de socializare şi prin presă, a reuşit să atragă atenţia asupra stării execrabile a carosabilului chiar dacă, înainte cu o zi, drumarii peticeau porţiunea pe care urma să aibă loc marşul.
Protestul însă a trecut, iar reacţiile concrete şi corecte din partea autorităţilor întârzie să apară. Preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, a încasat grosul înjurăturilor, oamenii amintindu-şi că în campanie promisese demersuri pentru modernizarea drumului, iar acum nu mai spune nimic. Asta deşi, la drept vorbind, e vorba de un drum naţional, administrat de CNADNR, aflată nu în subordinea Mi