La trei zile de la respingerea planului de administrare al CFR SA, Ministerul Transporturilor a publicat un document în care explica motivele din spatele acestei decizii: „Considerăm că imperios necesar nu este demararea unei campanii de imagine, ci în mod cert, trebuie să lansăm strategii rapide pentru crearea premiselor legislative şi administrative care să conducă la creşterea eficienţei companiei“.
Ministerul nu explică despre ce campanie de imagine este vorba sau dacă suspectează fostul consiliul de administraţie că s-ar fi concentrat pe un astfel de obiectiv în detrimentul altuia, dar adaugă: „Eficienţa depinde în mod determinant de performanţa managementului şi de corecta implementare a mecanismelor de bună guvernare“.
„Planul de administrare prezentat nu avea caracter de anticipare şi de rezolvare a cerinţelor operatorilor de transport, analizele referitoare la dinamica generatorilor de cerere pentru transportul de marfă/călători fiind un capitol inabordat. Măsurile privind dezvoltarea infrastructurii feroviare erau generale, în contextul în care atragerea şi accesarea fondurilor nerambursabile prin programul POS-T reprezintă o prioritate şi un obiectiv asumat de minister“, au transmis oficialii Ministerului Transporturilor, condus de Relu Fenechiu.
Reprezentanţii fostului consiliu de administraţie nu au putut fi contactaţi pentru comentarii, dar, miercuri, Lucian Isar, fostul preşedinte al consiliului de administraţie, declara că nu ştie care a fost motivul ce a stat la baza respingerii planului, după ce, anterior, un comunicat al fostului consiliu acuza că în joc sunt interese pur politice.
Potrivit ministerului de resort, Adunarea Generală a Acţionarilor a CFR SA a solicitat consiliului de administraţie instalat în funcţie în ianuarie anul acesta să prezinte în data de 8 aprilie forma revizuită a planului de administrare, pr