Un experiment social inedit a demonstrat că modul în care se descriu femeile pe ele însele este dramatic diferit în comparaţie cu percepţia oamenilor din jur despre ele.
În cadrul exprimentului, artistul Gil Zamora, fost grafician criminalistic instruit de FBI, a desenat portretele a şapte femei doar pe baza descrierilor pe care acestea şi le-au facut, fiind separaţi de o cortină. Artistul a făcut apoi o nouă serie de portrete aceloraşi femei, de data aceasta bazându-se pe descrierile făcute de persoane necunoscute, cu care femeile şi-au petrecut puţin timp înainte de experiment. Majoritatea schiţelor rezultate în urma descrierilor oferite de străini au ilustrat femeile mult mai aproape de realitate: mult mai frumoase şi mai fericite.
"Când am fost rugat să fac parte din acest experiment nu mi-am imaginat că cele două portrete robot pot fi atât de diferite”, a declarat Gil Zamora, grafician criminalist. ”Ceea ce m-a impresionat cu adevărat au fost reacţiile femeilor când au văzut cele două portrete unul lângă altul. Cred că majoritatea dintre ele au conştientizat că aveau o percepţie distorsionată despre sine care le-a influenţat semnificativ viaţa".
Experimentul social a fost surprins într-un scurt film documentar intitulat Dove Real Beauty Sketches. În doar 4 zile de la lansare, filmul a generat peste 8.400.000 de accesări şi a schimbat percepţia femeilor despre frumuseţe.
"Acest experiment social este o modalitate prin care Dove îşi susţine angajamentul de a încuraja femeile să aibă încredere în sine. Sperăm că filmul Dove Real Beauty Sketches le va inspira să-şi schimbe viziunea despre propria frumuseţe şi să înţeleagă cum sunt percepute de ceilalţi", a subliniat Dan Oprescu, Brand Building Director Unilever South Central Europe.
Filmul Dove Real Beauty Sketches poate fi vizualizat aici:
Un experiment social inedit a demon