Într-un orizont de doi ani Audi va definitiva modelul de serie a unui nou reprezentat mini-SUV. Denumit Q2, acesta a fost anticipat de conceptul Crosslane Coupe pe baza căruia Audi a tatonat această nouă nişă de piaţă în toamna lui 2012 în cadrul „Mondial de l’Automobile” (Salonul de la Paris). La cei 4,1 metri lungime, viitorul Audi Q2 va aparţine segmentului crossoverelor subcompacte, urmând a se poziţiona astfel în gamă sub actualul Q3.
Noul Q2 şi fratele său ierarhic superior, Q3, nu vor avea aceeaşi platformă. Lansat în 2011, Audi Q3 lung de 4,385 metri, lat de 1,83, şi înalt de 1,59 metri utilizează o platformă scurtată a Volkswagenului Tiguan, în vreme ce mezinul Q2, cu o înălţime de 1,51 metri, va apela la platforma pe care o împart modelele mici VW Polo şi Audi A1 Sportback. Ca lungime, viitorul Q2 se va afla între Audi A1 (3,9 metri) şi actualul Q3.
În cadrul concernului VAG, entrylevelul Audi Q2 este posibil să aibă şi un frate VW Polo-SUV. Greutatea ambelor modele va fi de doar 1.350 kg, incluzând complicitatea unui sistem de tracţiune integrală de tip Haldex, o adaptare preluată de la sportivul Audi A1 Quattro.
Structura suplă Audi Aluminium Space Frame a crossoverului Q2 va fi completată cu elemente din caroserie fabricate din CFRP, adică plastic ranforsat cu fibră de carbon. Acest mixt de materiale îi vor asigura viitorului Audi Q2 o masă la gol scăzută şi o rigiditate sporită.
Stilistic, asemenea conceptului Crosslane Coupe, noul Q2 va adopta o grilă frontală hexagonală 3D flancată de două prize de aer generoase. Aripile vor avea decupaje ample, iar montantul spate lat şi destul de scund creează linia de coupe caracteristică gamei Q din Ingolstadt. Gama de motorizări de pe viitorul Audi Q2 va fi împărţită aproape simetric între diesele şi benzine. Baza o vor constitui unităţile 1.2 TFSI, 1.4 TFSI şi 1.4 TDI cu puteri degonflate c