Nu vă lăsaţi păcăliţi că ar fi vorba despre un banal Porsche 911: Ruf CTR 3 ClubSport este un monopost pentru stradă cu vreo 220 de căluţi mai mulţi ca viitorul “Turbo” al casei din Zuffenhausen şi cu peste 320 CP mai potent ca recent lansatul GT3.
RUF, producător german de serie mică, transformă radical încă din anii ’80 modele Porsche pentru a le duce la un nivel superior de performanţă. Comparativ cu un model 911 de serie, Ruf CTR 3 ClubSport are distanţa între axe elongată cu 30 de centimetri, la 2,625 metri, de aici şi ciudata formă asemănătoare cu a prototipurilor de la LeMans. Maşinaa re astfel 4,45 metri în lungime, lăţimea bolidului se întinde pe 1,94 metri, iar înălţimea e de fix 1,2 metri.
Direcţia şi partea frontală provin de la Porsche GT2 şi îl face pe Ruf CTR3 ClubSport capabil a lua virajele cu o precizie chirurgicală chiar şi la viteze la care alţi performeri ai circuitelor ar ieşi în decor. Graţie unei supraalimentări cu două turbine de mare putere, din cilindreea de 3.745 cmc a motorului montat central în şase cilindri boxer, Ruf CTR 3 ClubSport dezlănţuie 777 CP, adică o putere litrică de peste 200 CP pentru o diviziune de cilindree cât capacitatea unei sticle de suc.
Avantajat de o masă restrânsă la 1,47 tone, cifrele acceleraţiilor grăiesc de la sine: 0-100 km/h în 3,5 secunde, 0-200 km/h în 9,9 secunde, 0-300 km/h în 23 de secunde, iar acul vitezometrului pe un circuit de viteză oval sau pe o pistă de decolare se înfige, încăpăţânându-se să urce mai sus, la gradaţia de 380 km/h. "Praştia" Ruf CTR 3 ClubSport face operaţiunea inversă (frânarea) în distanţe atât de scurte, încât dacă nu stai bine cu vertebrele de la coloană rişti să ajungi după o sesiune de tocat frâne direct în cabinetul unui medic chiropractician. Astfel, 100 km/h-0 se face în 32 de metri, iar de la 200 km/h balaurul are nevoie de doar 127 de metri pentru a opri