Bucureşti, 22 aprilie 2013 – Printre motivele care stau la baza deciziei microintreprinderilor de a lucra cu o anumită bancă se numară oferta de operaţiuni bancare curente, cum ar fi conturile curente, plăţile şi încasările, dar şi zona de creditare de unde se aşteaptă o simplificare a procedurilor şi implicit a accesului la credite, reiese dintr-un sondaj al BCR efectuat pe portalul - www.bcrclubantreprenori.ro
Circa 44% dintre repondenţii la acest sondaj consideră că oferta de operaţiuni curente este principalul motiv pentru care aleg să lucreze cu o bancă, 24% apreciază că zona de creditare este determinantă în alegerea băncii iar 16% spun ca sunt importante avantajele non-bancare, de genul trainingurilor, consultantei sau promovării afacerii.
Pe de alta parte, circa 40% dintre antreprenori consideră că întârzierea la încasarea facturilor reprezintă una dintre principalele dificultăţi cu care se confruntă, în timp ce aproximativ 39% acuză scăderea cererii interne şi aproape 16% accesul dificil la credite.
Per ansamblu, circa 28% dintre antreprenori consideră că afacerile au crescut în anul 2012, 40% că au rămas constante iar 25% că businessul s-a redus. Circa 3% dintre antreprenori care au raspuns în cadrul sondajului au declarat că au început afacerea în anul 2012.
Pentru a veni în sprijinul antreprenorilor, BCR organizează lunar sesiuni de training pe portalul www.bcrclubantreprenori.ro. Printre cele mai solicitate teme care să fie prezentate în cadrul sesiunilor de training se numără:
• 35,47% - Programe de finanţare / Fonduri UE
• 25,24% - Dezvoltarea conţinutului unui plan de afaceri
• 18,58% - Proceduri fiscale: TVA colectat la încasarea facturilor
De la începutul anului şi până acum, BCR a organizat 3 sesiuni de trening ce au avut ca temă: Idei pent