După o perioadă în care s-a lăsat impresia că s-a renunţat la ideea privatizării C.F.R. Marfă, Ministerul Transporturilor anunţă că e decis să iniţieze procedura de vânzare a societăţii. Liderii de sindicat din domeniul feroviar spun însă că privatizarea operatorului feroviar de marfă este o iniţiativă extrem de proastă, şi că niciun stat vestic nu şi-a înstrăinat societăţile naţionale de acest tip.
12 firme interesate de cumpărare
Dacă în primele luni de mandat dădea impresia că nu mai susţine ideea privatizării C.F.R. Marfă, zilele trecute, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunţat Guvernul că 12 companii “foarte puternice din Europa” sunt interesate de privatizarea C.F.R. Marfă şi a dat asigurări că situaţia de la Oltchim nu se va repeta, deoarece firma de consultanţă a impus de această dată condiţii dure de participare. “Suntem în grafic cu privatizarea. Fără a da nume, că nu pot astăzi, vreau să vă spun că există, se pare, un interes destul de mare, sunt vreo 12 companii care au anunţat că vin deja să cumpere caiete de sarcini. Sper din toată inima să fie în regulă”, declară Relu Fenechiu.
Premierul Victor Ponta i-a cerut să nu prezinte public niciun nume de companie şi să aibă grijă ca procesul de privatizare să fie organizat transparent, fără ca aceia care “şi-au bătut joc de Oltchim în toamnă” să poată acţiona. În replică, ministrul Transporturilor dă asigurări că are încredere în compania care asigură consultanţa, întrucât condiţiile impuse de aceasta sunt foarte de dure:“Ca dovadă, toţi cei care până acum s-au înscris sunt reprezentanţi ai unor companii foarte puternice din Europa”.
Licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile C.F.R. Marfă va porni de la un preţ de 798,05 milioane lei (echivalentul a 180 de milioane de euro), iar câştigătorul va fi stabilit la jumătatea lunii iunie a