"Totodată, domnilor guvernanţi USL, potrivit deciziei Curţii Constituţionale nr 1431 din 3 Noiembrie 2010 asupra cererii de soluţionare a conflictului juridic de natură constituţională dintre Parlamentul României şi Guvern, cerere formulată de către reprezentanţii USL în anul 2010, C.C.R. statua, din interpretarea textelor constituţionale, că legiferarea pe calea angajării răspunderii are un caracter de excepţie. Astfel, “la această modalitate simplificată de
legiferare trebuie să se ajungă în extremis, atunci când adoptarea proiectului de lege în procedură obişnuită sau în procedură de urgenţă nu mai este posibilă, ori atunci când structura politică a Parlamentului nu permite adoptarea proiectului de lege în procedură uzuală sau de urgenţă”. Mă întreb, domnilor guvernanţi, ce anume v-a
impiedicat, cu o asemenea majoritate în Parlament, să adoptaţi acest proiect uzând de procedura obişnuită, în Parlament existând un proiect de lege care vizează domeniul proprietăţii? Oare din dorinţa de a nu exista o dezbatere publică serioasă şi din dorinţa de a bifa acest proiect la “nerealizările” guvernării USL? Pentru că despre realizări
nu poate fi vorba, având în vedere faptul că propunerile dumneavoastră fac referire doar la guvernarea ce va să vină…. Este inadmisibil, domnilor guvernanţi, ca cetăţenii români să nu beneficieze de dreptul lor de proprietate, primind în schimb cupoane. Adică, cei care au ocupat abuziv imobilele să stea liniştiţi, pentru că proprietarii vor primi în schimb compensare prin puncte…de aşteptare.
Prin urmare, putem vorbi despre un drept abstract la proprietate, pe baza unor puncte. Dar, odată devenit “beneficiar de puncte”, proprietarul nu le va putea vinde sau converti imediat în bani, ci poate valorifica aceste puncte pentru achiziţionarea de imobile, prin participarea la o licitaţie publică naţională, în re