Daimler tatonează segmentul lui Audi Q3 şi BMW X1 cu un nou model de SUV compact plasat sub actualul GLK. Mercedes-Benz GLA este cel de-al treilea model fabricat pe platforma Daimler MFA după B Class, A Class şi coupe-ul CLA.
Abordând o alură musculoasă de coupe-SUV cu montantul C lat, un plafon teşit şi o lunetă redusă la minimum, îngustată şi mai mult printr-un eleron montat în partea superioară a hayonului, noul reprezentant Mercedes GLA promite a anima o nişă de mare viitor.
Ca dimensiuni, cei 4,383 metri în lungime şi 1,57 metri înălţime îl plasează pe GLA mai scurt cu 15 cm faţă de fratele mai mare GLK şi mai scund cu 9 cm. Lăţimea de 1,97 metri este expandată cu 13 cm comparativ cu actualul GLK lansat în 2009, însă se poate ca această măsură a conceptului GLA să fie uşor reajustată pe modelul de serie.
Conceptul Mercedes-Benz GLA este anunţat cu o unitate pe benzină în patru cilindri de 2.000 cmc. GLA 250 va utiliza un 2.0 turbo de 211 CP şi 350 Nm, transmisia făcându-se prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj de tipul 7G DCT. Nu va lipsi sistemul de tracţiune 4 Matic.
Viitorul GLA 45 AMG de la Daimler va fi o referinţă în materie de putere obţinută dintr-o cilindree relativ scăzută. Astfel, unitatea 2,0 litri turbo împrumutată de la compacta A 45 AMG va pune la sol, prin toate cele patru roţi motrice, o putere de 354 CP şi un cuplu maxim de 450 Nm. Ca putere litrică, Mercedes GLA 45 AMG va fi cu mult peste concurenţii săi direcţi, BMW X1 şi Audi Q3 RS. Astfel, deşi are doar patru cilindri, viitoarea versiune Mercedes GLA 45 AMG va livra din fiecare 1.000 cmc ai cilindreii sale o putere de 177 CP. Beneficiind de un supliment de 25% la cilindree, agregatul în cinci cilindri cu o capacitate de 2.500 cm de pe Audi Q3 RS reuşeşete doar să egaleze modelul din Stuttgart (360 CP şi un cuplu motor de 465 Nm).
În combinaţie cu transmisia