Elevii de clasa a XII-a şi cei de clasa a VIII-a din Bucureşti au susţinut, miercuri, ultima simulare la proba de limba şi literatura română pentru examenul de Bacalaureat, respectiv Evaluarea Naţională 2013. Liceenii s-au dovedit a fi mai norocoşi şi au primit subiecte mai uşoare.
Şi a doua rundă a simulărilor la proba de limba şi literatura română pentru Evaluarea Naţională de anul acesta i-a pus pe elevii claselor a 8-a în dificultate.
Aşa susţin profesori de specialitate care au arătat că subiectele de gramatică au avut “exerciţii-capcană, cel mai probabil pentru departajare”.
Copiii care termină anul acesta gimnaziul au avut la primul subiect, de rezolvat cinci cerinţe gramaticale plecând de la un pasaj din „La Medeleni“, de Ionel Teodoreanu şi de analizat trăsăturile unei opere epice.
La subiectul al doilea au primit „Albatrosul“ de Alexandru Marinescu, pe baza căruia au avut de rezolvat cerinţe care vizau înţelegerea textului şi probleme de sintaxă.
În a doua parte a testului elevii au avut de redactat o compunere de 10-15 rânduri în care să descrie o pasăre sau un animal.
Subiecte mai grele la Capacitate
Profesori de română din Capitală atrag atenţia că subiectele de la simulare au fost mai grele decât cele date la Capacitate în anii trecuţi. De exemplu, unul dintre subiecte, unde li s-a cerut să construiască o propoziţie subordonată completivă indirectă introdusă printr-un pronume relativ, i-ar fi putut pune în dificultate pe elevi.
„Subiectele au necesitat mai multă atenţie din partea elevilor, în special la gramatică, unde au fost exerciţii-capcană“, explică un profesor care predă în Capitală.
Părerile elevilor au fost împărţite. „Mi s-au părut mai uşoare subiectele decât la prima evaluare, cred că mă voi descurca la vară, ne-a ajutat faptul că am apucat să recapitulăm din materie“, spune o elevă de