Geniul comerţului autohton Dănilă a plecat de acasă cu un car cu boi şi s-a întors cu o traistă goală. Dar, Dănilă a trăit demult. Dacă ar trăi astăzi, ar fi ministru, sau primar sau consilier măcar şi ar face acelaşi lucru, sau ceea ce fac toţi aleşii noştri de 23 de ani de când au preluat averea poporului şi au făcut cu ea ceea ce se vede astăzi.
Au rămas însemnări despre o şedinţă a Senatului Romei dinainte de Cezar, de pe vremea lui Moş Burebista. Ei bine senatorii romani sistematizau oraşul Roma, trasând străzi pentru viitorime pentru peste 50-100 de ani, direcţia potrivită, lărgimea potrivită, locul de trecere pentru populaţie, rigolele de scurgere etc. Senatorii romani nu erau nici pe departe uşi de biserică, adică îşi cunoşteau bine interesul, dar erau oameni întregi, puneau cel puţin pe acelaşi plan şi interesul public. Aceasta i-a făcut stăpânii lumii. Richelieu, stăpânul real al Franţei la vremea lui, a plantat cu brazi câteva coaste de munţi pentru ca peste 150 de ani Franţa să aibă suficiente trunchiuri falnice care să fie catarge pentru corăbiile de război ale Franţei şi acesta era om întreg, de aceea a fost mare, în raport cu mulţimea celor care pretind că fac politică şi administraţie la porţile Orientului. Deci, oamenii întregi înţeleg prezentul ca pe o premisă a viitorului, iar viitorul individual nu poate exista în afara viitorului colectiv. Iar acest lucru este valabil la orice nivel de unitate administrativă, statală sau socială. Şi acum să ne limităm la oraşul în care trăim. Industria s-a pulverizat (în termeni politici româneşti „s-a privatizat") ca peste tot în ţară. Ce putea rămâne ca şansă de viitor oraşului? Turismul ar fi fost o şansă. Dar, fără aeroport care să poată primi avioane continentale şi intercontinentale, nu ai nicio şansă, precum aceeaşi lipsă alungă orice investitor. Nu-l avem deşi ar fi fost credibilă orice iniţiati