Cel puţin jumătate din preţul unui aliment reprezintă taxele impuse de marile lanţuri de magazine.
Producătorii români se plâng că hipermarketurile le scumpesc nejustificat produsele. Cel care pierde cel mai mult este, evident, cumpărătorul.
Producătorii se plâng că sunt sufocaţi cu prea multe taxe de hipermarketuri. În unele situaţii, de la poarta fabricii şi până la raft, preţul alimentelor se dublează.
Spre exemplu, la magiunul de Topoloveni, producătorul spune că borcanul îl facturează cu 15 lei borcanul, încasează 9 lei, iar preţul de la raft osciliază între 19 şi 22 lei, depinde de fiecare magazin în funcţie de adaos.
Diferenţa o reprezintă TVA-ul şi diverse taxe pe care noi le plătim pentru ca produsele să fie rafturile acelor magazine.
Cu alte cuvinte, comercianţii profită de orice ocazie pentru a majora preţurile. Mai grav este că taxele se majorează în fiecare an cu 2-3 procente.
În plus, mărcile proprii ale magazinelor fac o concurenţă neloială, se plâng producătorii. Deşi sunt produse în aceeaşi fabrică, preţul alimentelor diferă în funcţie de numele sub care se vând.
De exemplu, o sticlă de lapte de consum, semidegresat, 1,5% grăsime etichetată sub un brand renumit costă 4,10 lei. Acelaşi tip de lapte, cu aceleaşi calităţi, produs de aceeaşi fabrică, dar marcă proprie a hipermarketului, costă cu 1,40 de lei mai puţin.
Soluţia în acest scandal este aşteptată de la autorităţi. Producătorii şi reprezentanţii hipermaketurilorse vor întâlni într-o şedinţă de lucru la sediul Ministerului Agriculturii.
Citeşte mai multe despre: magiun de topoloveni pret magiun de topoloveni preturi umflate la raft preturi mari la raft taxe magazin
Cel puţin jumătate din preţul unui aliment reprezintă taxele impuse