La Salonul auto de la NewYork 2013, Nissan şi-a făcut cunoscută intenţia de a intra pe piaţa SUV-urilor hibride. Noua generaţie în versiunea Nissan Pathfinder Hybrid model 2014 a abandonat clasica arhitectură V6 în favoarea unei unităţi mai compacte în patru cilindri susţinută de aportul unui motor electric de 20 CP.
Propulsia hibridă ecologică a SUV-ului din Ţara Soarelui-Răsare utilizează ca parte termică o unitate de 2,5 litri supraalimentată ce dezvoltă 250 CP, la care se adaugă electromotorul sincron. Performanţele hibridului Pathfinder 2014 sunt la nivelul vechiului agregat de 3,5 litri V6 care dezvoltă, marginal, cu 10 CP mai mult, dar care însă, ca şi cuplu maxim, în ciuda suplimentului de 1.000 cmc este inferior motorului supraalimentat de 2,5 litri cu vreo 10 Nm.
Ca şi capacitate de transport, hibridul suportă o sarcină de 1.800 kg comparativ cu cele 2,5 tone de tractare a modelului Pathfinder V6 de 3.500 cmc care merge exclusiv pe bază de benzină. Noul Nissan Pathfinder Hybrid 2014 apelează la o cutie xTronic CVT cu două ambreiaje.
Beneficiar al Nissan Intelligence Key cu pornire de la buton, asemenea modelelor premium Infiniti, şi viitorul Pathfinder Hybrid poate identifica până la patru “i-Key” inteligente şi recunoaşte fiecare şofer, setându-i automat preferinţele memorate dinainte. Poziţia la condus, controlul climatizării, postul de radio, melodiile, volumul audio, navigaţia şi telematica pot fi astfel memorate, Nissan susţinând că pot fi configurate zeci de combinaţii de astfel de setări.
Există nu doar o cameră video pentru marşarier ce transpune imagini pe un monitor color cu diametrul de 7 inci, ci opţional, un întreg sistem complex “Arround View multi-camera” ce supraveghează 360 de grade de jur-împrejurul SUV-ului, ajutând enorm la parcările mastodontului de 4,9 metri. Acel display este şi gazda sistemului de infotainment. @N