Offroader-ul CrossBlue Coupe face parte din acei primi paşi din ofensiva fără precedent a concernului Volkswagen prin care se doreşte contracararea depresiei pieţei auto, în special cea europeană, prin lansarea a nu mai puţin de 60 de noi modele în următorii cinci ani.
VW CrossBlue Coupe se vrea a fi un surogat coupe-SUV popular, deci, implicit, mai accesibil comparativ cu reţeta viitoarelor modele Audi Q6 şi Q8. Studiul celor de la Volkswagen utilizează o platformă matrice modulară MQB elongată, lungimea Cross Blue Coupe fiind la cei 4,89 metri, mai mult decât generoasă. Prin comparaţie, mastodontul Cross Blue de şase locuri (fără apelativul Coupe) prezentat în ianuarie la Detroit 2013 (North American International AutoShow) măsura 4,99 metri şi era lat de 2,03 metri.
Noua specie VW CrossBlue Coupe ce prefigurează o posibilă declinare a viitoarei game Tiguan 2014 (care va avea cel puţin trei modele) afişează o siluetă laterală înălţată, cu o suprafaţă vitrată laterală îngustată şi montant C masiv, în genul gamei Q de la Audi.
Farurile ultraslim LED adaptive ale conceptului sunt elegant integrate în grila radiatorului formată din două baghete fine cromate şi paralele, îmbinate perfect cu linia farurilor şi care radiază pe orizontală. Stopurile sunt alcătuite dintr-o nouă matrice cu LED-uri.
Noua imagine a mărcii Volkswagen este replicată şi pe mezinul SUV de clasă mică, crossoverul VW Taigun, dar va fi preluată inclusiv pe noua generaţie VW Tiguan 2014. În partea posterioară, hayonul adăposteşte în continuarea plafonului un discret eleron. Decupajele aripilor sunt generoase pentru a face loc imenselor roţi pe 22 de ţoli, iar şoldurile expandate ale părţii din spatele caroseriei sugerează o nouă temă de limbaj la Volkswagen, cea axată pe dinamism, sportivitate şi vibraţii puternic masculine.
Motorizarea conceptului VW CrossBlue Coupe es