Consumatorul român a început să fie din ce în ce mai atent la ce cumpără, să fie din ce în ce mai econom odată cu venirea crizei.
”Cei mai mulţi retaileri au pus o mare presiune pe preţuri şi au comunicat că au cele mai mici preţuri doar acum, odată cu venirea crizei. Carrefour însă din 2001 a avut această politică de a oferi cele mai mici preţuri. Acum au venit şi ceilalţi, dar misiunea noastră este în continuare să fim cei mai ieftini”, a declarat Andreea Mihai, director de comunicare Carrefour, la Antena 3 in cadrul emisiunii "Romania in miscare”.
”Pe langa faptul ca sunt foarte atenti cat cheltuiesc intr-un magazin, românii au început să aibe foarte multe locuri de unde să cumpere. Să îl fidelizezi este o muncă din ce în ce mai grea. Românul a început acum să se uite din ce în ce mai mult la ce consumă din punct de vedere al sănătăţii, se uită la produse bio, la produsele cu un conţinut de sare mai scăzut, la prospeţime. Înainte era mai puţin atent, acum a devenit însă foarte foarte responsabil”, a mai spus Andreea Mihai.
Din cifrele oficiale, 23% din comertul modern e acoperit de hypermarket-uri - 9% de supermarket - 1% de cash and carry - 35% magazine de proximitate.
În prima parte a anilor 2000, cei mai importanţi jucători ai pieţei de retail au început să facă primii paşi pe piaţa românească, una aproape virgină.
Aşa a început în România povestea dezvoltării şi expansiunii unui nou segment de piaţă: cel al comerţului modern. Dacă în 2004, ponderea acestuia în totalul comerţului naţional abia atingea un timid 19%, 4 ani mai târziu se situa la 40%, iar la finele anului 2012 50% din totalul comerţului se desfăşura prin hypermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate.
Pare mult, dar până la media UE de 90% mai e mult loc de creştere.