Scăderea pieţei auto din Germania a dus la căutarea de noi metode pentru atragerea publicului în show-roomuri. Dealerii încep să acorde o atenţie tot mai mare comerţului digital. În Koln clienţii pot deja să achiziţioneze maşini cu vouchere, conform autonews.com.
Dealerul Autoport Koln oferă o reducere de circa 32% din preţul unui Ford Fiesta pentru un voucher achiziţionat cu 99 euro de pe Groupon. În Germania preţul unui Ford Fiesta porneşte de la 8990 euro. Totuşi dealerul german importă maşini cu reduceri de preţ semnificative de la dealerii auto din alte ţări europene. Spre exemplu, nu mai este un secret faptul că unii dealeri din România îşi lichidează stocurile oferind maşinile la preţuri foarte avantajoase altor dealeri din vestul Europei.
Piaţa auto germană, cea mai mare din Europa, trece printr-o scădere accentuată. În Germania au fost vândute în primul trimestru aproximativ 674.000 autoturisme, cu 13% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. În aceste condiţii în ultima perioadă s-a înregistrat o creştere o discounturilor auto, situate în aprilie la cel mai înalt nivel din ultimii şapte ani. Una din cinci maşini este vândută prin discount în Europa, conform unui studiu al Universităţii din Duisburg-Essen.
Nici producătorii germani nu mai pot susţine piaţa auto din această ţară, ei înregistrând scăderi importante ale vânzărilor după primul trimestru al acestui an.
"Politica de stabilire a preţurilor în Europa reprezintă un risc major. Dacă situaţia dificilă în care se află pieţele continuă iar unul dintre dealeri continuă să reducă preţurile, competiţia se va vedea nevoită să facă acelaşi lucru", a spus Frank Biller, analist LBBW Stuttgart conform Bloomberg. Marja de profit a dealerilor auto ar putea fi complet eliminată, doar ca stocurile de maşini să fie astfel epuizate.
Probleme cu stocurile de maşini au toţi deal