7.000 de navetişti din toată zona de sud a Prahovei nu vor mai putea folosi, de la 1 august 2013, staţia din apropierea Oborului ploieştean. Terminalul va fi mutat în autogara Bereasca Nord sau într-un spaţiu care va fi identificat de către transportatori
Doar o amânare, de la 1 mai la 1 august 2013 a fost tot ceea ce s-a putut obţine, luni, la Ploieşti, de către reprezentanţii transportatorilor, navetişti şi primari din mai multe comune din Prahova care l-au contactat în ultima perioadă pe primarul Iulian Bădescu cu rugămintea de a nu desfiinţa terminalul de la Obor.
Consilierii locali au votat luni amânarea aplicării unei hotărâri de CL, adoptată în luna februarie şi cu aplicabilitate de la 1 mai, până la 1 august.
Raţiunile invocate, şi de această dată, de primarul Bădescu, au fost amenajarea noului mall din zona Obor şi circulaţia de coşmar care se va crea în urma acestei investiţii, dar şi faptul că transportatorii fac piraterie şi folosesc microbuzele inclusiv pentru transportul ploieştenilor prin oraş.
Peste 6.930 de persoane, elevi şi salariaţi care lucrează în Ploieşti, folosesc zilnic, de două ori, cursele judeţene care au punct de plecare şi sosire staţia Obor, de lângă benzinăria Mol.
Terminalul va fi mutat în autogara Bereasca Nord, una privată, aflată la intersecţia străzilor Stejarului cu Pomilor, la câţiva kilometri depărtate.
Primari din Prahova, din comunele de unde vin navetiştii, călători, dar şi reprezentanţi ai transportatorilor au avut numeroase discuţii cu primarul Iulian Bădescu pentru a nu desfiinţa staţia de la Obor.
Mutarea terminalului, profit pentru RATP
„Din discuţiile cu transportatorii am înţeles că sunt în identificarea unui spaţiu pe care să construiască un terminal nou, tot în zona Bereasca. Fie această propunere, fie terminalul existent sunt singurele soluţii pentru confo