Facebook pierde lunar milioane de utilizatori în Statele Unite, Marea Britanie şi alte pieţe mature, potrivit firmelor de analiză a pieţei, în condiţiile în care reţelele alternative de socializare atrag atenţia celor aflaţi în căutarea unor noi platforme online.
Analiştii anticipează că veniturile Facebook au urcat în primul trimestru cu 36%, dar studiile sugerează că expansiunea companiei în Statele Unite, Marea Britanie şi alte ţări europene mari a atins nivelul maxim, relatează The Guardian.
Cea mai mare reţea de socializare la nivel mondial a pierdut în luna martie 6 milioane de vizitatori din SUA, reprezentând o scădere de 4% a numărului acestora, potrivit firmei de analiză SocialBakers. În Marea Britanie, numărul utilizatorilor s-a redus cu 4,5%, respectiv cu 1,4 milioane de persoane. În ultimele şase luni, Facebook a pierdut aproape 9 milioane de vizitatori în Statele Unite şi 2 milioane în Marea Britanie.
O tendinţă similară se înregistrează în Canada, Spania, Franţa, Germania şi Japonia, unde Facebook are printre cei mai mulţi utilizatori. Un purtător de cuvânt al Facebook a refuzat să comenteze.
"Problema este că în SUA şi Marea Britanie majoritatea celor interesaţi să se înscrie pe Facebook au făcut-o deja. Intervine plictiseala, când oamenii vor să încerce ceva nou. Facebook se va duce ca MySpace? Riscul este relativ mic, dar nu se poate spune că nu există", a declarat Ian Maude, analist media la Enders Analysis.
Reţele de socializare alternative, precum Instagram, serviciul de partajare a fotografiilor care a atras 30 de milioane de utilizatori în 18 luni, înainte ca Facebook să cumpere compania în 2012, atrag interesul utilizatorilor mai tineri.
Path, o reţea de socializare pentru telefoanele mobile, fondată de un fost anagajat al Facebook, Dave Morin, şi care restricţionează numărul de prieteni la 150, câştigă