Astăzi și mâine, piloții de avioane caută pe Aerodromul de la Bănești cele mai bune soluții de a scăpa din situații limită. Învață de la „Icarii Acrobați” cum să-și redreseze aparatele de zbor în situații extreme și ce să facă când moare motorul Sursa: RĂZVAN PETRESCUSursa: RĂZVAN PETRESCU
1 /.
Pe aerodromul de la Băneşti, Prahova, vreo zece avioane stau faţă în faţă pregătite ca nişte păsări prădătoare să atace cerul. Echipaţi în combinezoane, piloţii Dan Ştefănescu, Dan Conderman şi Ioan Postolache, membrii echipei „Icarii Acrobaţi”, îşi verifică cu atenţie avioanele. Apoi, după aproximativ 20 de minute, îşi fac programul de acrobaţie. Se pun în linie. Unul le spune tactica şi ceilalţi, ca într-un vals, îl urmează: ridică mâinile, şi le coboară, merg înainte, se dau înapoi, în stânga şi în dreapta, de parcă ar fi în aer. „Totul se face ca la carte de fiecare dată”, spune unul dintre asistenţi. „Icarii Acrobaţi” au desenat cerul cu avioanele într- un zbor de verificare. Astăzi şi mâine, pe aerodromul de la Băneşti e Safety Demo, cea de-a treia ediţie.
Manevre în situaţii limită
„Când eşti sus e mult mai bine decât jos. Mult mai liniştit, mult mai frumos”, spune pilotul Dan Ştefănescu, managerul echipei „Icarii Acrobaţi”, singura echipă privată de acrobaţie din România. Prin Safety Demo, „Icarii Acrobaţi” încearcă să le explice şi să le demonstreze altor piloţi cum să scape în situaţii dificile, atunci când avionul are probleme în timpul zborului. În plus, vor fi şi demonstraţii de acrobaţie aeriană şi pentru spectatori. „E ca la condus, atunci când îţi taie calea cineva trebuie să înveţi cum să reacţionezi. Sunt situaţii limită şi în cazul avioanelor”, explică Ştefănescu ca un Schumacher al aerului.
Vă amintiţi celebrele scene de film în care cedează motorul avionului în timpul zborului? „Am zburat cu mulţi dintre piloţi. În momentul în car