Campaniile publicitare continuă să fie principala armă de manipulare a oamenilor. Sexul, agresivitatea şi competiţia reprezintă ingredientele unei reclame de succes atunci când ea este adresată publicului masculin.
Reclamele vând mai mult decât produse, susţine Jean Kilbourne, o promotoare a curentului feminist. Iar cataloagele de modă şi defilările din marile oraşe europene au demonstrat-o.
Dacă pentru reprezentantele sexului frumos s-a conturat, cu grijă, un şablon ce întruchipează manechinul subţire, fără forme, în cazul bărbaţilor, strategiile au fost modificate. Masculinitatea a fost confundată cu violenţa în viaţa de cuplu, pericolul s-a transformat în extravaganţă necesară, iar duritatea a fost considerată o formă de control. Agresivitatea manifestată în dormitor a fost o altă concepţie validată, relatează publicaţia „The Huffington Post“.
Megan Vokey, Bruce Tefft şi Chris Tysiaczny, cu toţii psihologi ai Universităţii din Manitoba, Canada, au efectuat un studiu pentru a afla care sunt efectele publicităţii asupra bărbaţilor. Rezultatul? Deşi reprezentanţii sexului masculin îşi fundamentează percepţia de sine pe valori diferite de cele identificate la femei, spoturile publicitare deţin secretul manipulării lor folosindu-se, desigur, de alte arme.
Coperta revistei Esquire
Echipa de cercetare a urmărit toate numerele unor reviste precum „Playboy“, „Fortune“ sau „Esquire“, între 2007 şi 2008, analizând reclamele folosite de publicaţiile în cauză. Rezultatele cercetării au descoperit că 56% din cele 527 de spoturi publicitare încurajau una sau mai multe dintre cele trei elemente enunţate mai sus. Convingerile potrivit cărora pericolul incită şi brutalitatea reprezintă o formă de control au fost cele mai promovate mesaje. În plus, autorii studiului susţin că revistele care încurajează astfel de percepţii sunt, în general, p