Multe persoane se simt sufocate de cariera pe care şi-au ales-o, dar le este greu să renunţe la toate lucrurile pe care le-au realizat, la toată munca pe care au depus-o ani de-a rândul şi să o ia de la capăt într-un domeniu nou.
Paula Davis-Laack, avocat devenit expert în gestionarea stresului, este întrebată adeseori de ce s-a hotărât să renunţe la practicarea dreptului şi cum a reuşit să facă această schimbare. Ea povesteşte pentru publicaţia „Huffington Post“ că, recent, a primit un e-mail de la o femeie care îi spunea că s-a blocat pe o anumită funcţie şi că nu este sigură dacă vrea să continue în ritmul acela sau dacă să rişte şi să înceapă propria afacere.
Pentru toţi cei care se află într-un asemenea impas, ea a decis să explice pas cu pas procesul pe care l-a folosit pentru a se transforma dintr-un avocat plictisit într-un antreprenor fericit:
1. Stabileşte dacă este necesară o schimbare
Mulţi oameni se gândesc la schimbarea locului de muncă după o zi sau o săptămână stresantă. Decizia de a-ţi schimba cariera nu ar trebui să fie una rapidă. Vei observa probabil că, periodic, ceva nu mai merge şi că trebuie să faci o schimbare. Dacă ţi-ai ignorat instinctul înainte, atunci când te decizi să schimbi ceva, înconjoară-te de oameni care te susţin.
2. Creează unui plan iniţial
Dacă eşti profesor şi doreşti să fii scriitor, ce implică schimbarea? Care este timpul de care ai nevoie pentru a face tranziţia? De câţi bani ai nevoie? Ce alte probleme financiare trebuie să iei în calcul? Ce probleme de familie trebuie discutate? Ai nevoie să îţi continui educaţia? Dacă da, cât te va costa? Scrie-ţi planul şi revizuieşte-l de mai multe ori pe măsură ce progresezi.
3. Concentrează-te pe importanţa schimbării, nu pe bani
Ce idei şi ce carieră ai dori să urmezi de dragul lor, fără să porţi pe umeri povara titlului, prestigiulu