Regia Autonomă de Transport Urban Cluj este tot mai departe de Zona Metropolitană. Guvernul a prelungit contractele firmelor private ce prestează servicii de transport în comun pe rutele judeţene - destul motiv ca primarul Emil Boc şi preşedintele Consiliului Judeţean Cluj să poarte un nou război.
RATUC devine un vis pentru clujenii din comunele aflate în vecinătatea clujului, mai ales că o ordonanţă adoptată de Guvern la sfârşitul lunii aprilie pune piedici regiei de transport pe rutele din Zona Metropolitană. Astfel, contractele firmelor private care au expirat la 30 aprilie 2013 au fost prelungite până la sfârşitul anului prin respectivul act normativ.
Primarul Clujului spune că legea trebuie respectată, iar rutele aflate în Zona Metropolitană trebuie scoase din licitaţie, mai ales dacă există operator de transport în comun.
"Eu cer aplicarea legii, care azi este foarte clară şi spune că traseele din zona metropolitană se scot de la licitaţie. Asta spune legea astăzi. Ea trebuie aplicată, nu trebuie negociată. Din acest punct de vedere, Asociaţia Metropolitană pe care am constituit-o are temeiul legal să solicite acest lucru şi, dacă sunt oameni care nu doresc ca cei din Floreşti sau din Baciu sau din Apahida să vină cu un transport în comun mai ieftin la Cluj, să o spună. Noi dorim să le oferim această şansă celor din Floreşti şi din comunele învecinate să vină la Cluj cu un transport mai ieftin într-o Zonă Metropolitană în extindere, potrivit legii", a explicat Emil Boc.
De cealaltă parte, preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, spune că instituţia pe care o conduce va ţine cont de ceea ce vor cetăţenii din Zona Metropolitană. Uioreanu îl acuză pe Emil Boc că a ajuns să critice legea făcută chiar de el.
"Prefectura veghează asupra legalităţii. Am înţeles că a atacat în contencios administrativ şi a anulat unele hotărâri de Con