Negocierile sunt programate a fi finalizate în luna august, afirmă ministrul delegat pentru infrastructură şi investiţii, Dan Şova, informează Mediafax.
Ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse la finele lunii februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini. China Communications Construction este o importantă firmă de stat chineză, care figurează însă pe lista neagră a Băncii Mondiale ca urmare a neregulilor depistate de instituţia internaţională privitoare la folosirea banilor de către firma chineză. Spedition UMB şi Tehnostrade sunt firme deţinute de cel mai important rege român al asfaltului, omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. Vinci, Strabag şi Aktor sunt companii din Franţa, Austria şi, respectiv, Grecia, prezente şi la licitaţia demarată în 2008 pentru concesiunea acestei autostrăzi. Impregilo şi Salini sunt firme italiene.
Premierul Victor Ponta a anunţat, marţi, că a fost înştiinţat de către ministrul Şova că de miercuri încep negocierile pentru încheierea contractului de construcţie a Autostrăzii Comarnic-Braşov. Ponta a spus, totodată, că negocierile pentru Centura Sud a Capitalei şi cele pentru Autostrada Piteşti-Craiova sunt în fază avansată.
Statul a mai încercat de două ori să construiască Autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa)-Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.
De trei ori mai puţini interesaţi decât în 2008
Dacă în 2008 s-au prezentat la licitaţie nu mai puţin de 14 firme, în