Aproximativ 2.000 de elevi de clasa a II-a din 86 de şcoli din toată ţara au participat joi la evaluarea competenţelor de scris-citit, urmând ca vineri să susţină un test de evaluare a competenţelor la matematică, informează Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN).
Potrivit sursei citate, pentru examinarea competenţelor de scris-citit şi de matematică, au fost selectaţi să participe aproximativ 2.000 de elevi din 86 de şcoli, din toate judeţele ţării, atât din mediul rural, cât şi din mediul urban.
Elevii au primit un test pentru evaluarea competenţelor de scris-citit, iar vineri vor susţine un test de evaluare a competenţelor la matematică.
"Durata fiecărei testări este de 25 de minute. Testele sunt proiectate pe baza programelor şcolare în vigoare şi conţin sarcini de lucru şi stimuli vizuali adecvaţi vârstei elevilor. Evaluarea lucrărilor se realizează la nivelul comisiilor judeţene de evaluare. Elevii nu primesc note sau calificative. Răspunsurile lor sunt apreciate pe baza unor coduri care au ataşaţi descriptori de performanţă, după modelul testărilor internaţionale", se arată într-un comunicat remis agenţiei MEDIAFAX.
Informaţiile obţinute în urma evaluării naţionale a elevilor de clasa a II-a vor face posibilă aprecierea globală a nivelului de performanţă şi vor contribui la remedierea problemelor constatate.
De asemenea, cadrele didactice vor putea, la rândul lor, să îşi elaboreze un plan clar de predare, individualizat, acolo unde este cazul.
"Rezultatele evaluării răspunsurilor elevilor vor fi încărcate într-o platformă informatică destinată facilitării prelucrării datelor obţinute. Obiectivele pilotării sunt verificarea procedurilor de administrare, structura testelor şi a caietelor cadrului didactic, identificarea punctelor tari şi punctelor slabe ale procesului de evaluare, în vederea generalizării acestui tip de eva