La un an de guvernare, Victor Ponta pare să fi descoperit gaura din covrig, conştientizând brusc că prea mulţi oameni au murit şi încă mai mor pe minunatele şolele ale ţării. În acelaşi timp, premierul ajunge să declare că este nevoie de o schimbare a Codului Rutier care să prevadă, printre altele, chiar confiscarea maşinii contravenienţilor şi infractorilor de pe drumurile publice. Un mic detaliu ar fi, desigur, în toată această poveste, şi anume că, pentru a atinge acest deziderat, este musai să modificăm, mai întâi, Constituţia.
Cu sau fără voia noastră, şoferi sau pietoni, deopotrivă, am uitat subit de toate golurile ce şi-au făcut loc prin buzunarele şi burţile noastre, astfel că am început să “ronţăim” cât se poate de sârguincios subiectul, să-l întoarcem pe toate părţile şi să ne consumăm energia pe o temă cât se poate de falsă. Nu, Doamne fereşte, să nu creadă cineva că falsitatea ar consta în faptul că tragediile de pe drumurile noastre nu ar exista, dimpotrivă. Însă, având în vedere că suntem campionii Europei la capitolul şosele nesigure, cred că aplicarea legislaţiei rutiere şi, desigur, infrastructura se fac vinovate pentru această situaţie.
Cum spuneam, o cauză a stării de fapt este, fără doar şi poate, starea execrabilă a infrastructurii rutiere. Drumuri mult prea înguste pentru traficul ce devine deja sufocant, marcaje rutiere făcute în dorul lelii, gropi peste gropi şi doar câţiva kilometri de autostrăzi. Dar nu aceasta e singura cauză. Ca să fim cinstiţi, accidente se produc şi pe autostrăzi. Nu atât de multe, însă şi pe drumurile de mare viteză circulă tot felul de iresponsabili, cocalari, demenţi sau analfabeţi cu permise procurate prin mijloace nu tocmai ortodoxe. Aici atingem, un punct cât se poate de sensibil al problemei. Interesant de aflat cum unii care nu au nici mintea limpede, nici cei şapte ani de acasă ori cel puţin opt