După cum se ştie, după câteva întâlniri şi dezbateri pe tema regionalizării şi nu numai, autorităţile locale din Brăila, Galaţi şi Tulcea au bătut palma pentru înfiinţarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "Dunărea de Jos". Toată lumea - de la şefi de CJ la primari şi de la consilieri la parlamentari şi prefecţi - părea că este de acord cu proiectele analizate şi cu forma de statut a asociaţiei.
Consiliul Local Municipal Galaţi urma să fie prima entitate implicată, care să aprobe documentele de înfiinţare a asociaţiei, într-o şedinţă extraordinară convocată special în acest sens.
Toate bune şi frumoase, numai că înfiinţarea Asociaţiei a fost scoasă în ultimul moment de pe ordinea de zi a şedinţei CLM Galaţi. Cică din "motive tehnice". Mai exact, cuiva nu i-a plăcut ceva din ceea ce era prevăzut acolo. Primarul Galaţiului n-a explicat clar ce anume nu a convenit şi cui, dar presa gălăţeană vorbeşte despre un tunel, o contra-propunere la podul peste Dunăre despre care se vorbeşte deja de nişte zeci de ani.
Mai exact, nişte oficiali gălăţeni se gândesc că, decât să se facă un pod la Brăila spre Tulcea, mai bine să se sape un tunel la Galaţi pe sub Dunăre. Mai ales că Brăila va mai avea - nu-i aşa? - un pod peste Dunăre, spre Insula Mare! Ideea cu acest tunel nu are de fapt alt rol decât acela - chiar şi fără intenţie - de a săpa temeinic la fundaţia viitoarei Asociaţii şi a viitoarelor proiecte comune pe care cele trei judeţe implicate ar fi trebuit să le demareze de cel puţin 10 ani. Se vorbeşte deja de atâta amar de vreme despre podul peste Dunăre, aeroportul Brăila - Galaţi şi autostrada sau drumul expres dintre cele două oraşe încât toate au fost aruncate de mult în derizoriu. Nu era suficient că suna deja ridicolă orice discuţie despre oricare dintre cele trei mari proiecte, trebuia să mai vină o idee, cea cu tunelul, ca