Cel mai mare festival de film din România va debuta pe 31 mai, iar organizatorii au prezentat, luni, 13 mai, în cadrul unei conferinţe de presă, câteva detalii despre ediţia din acest an a evenimentului, inclusiv spoturile de promovare ale TIFF. Acesta o au în prim plan pe actriţa Luminiţa Gheorghiu, câştigătoare a unui Urs de Aur, iar, faţă de ediţiile anterioare, TIFF-ul are 10 sporturi, câte unul pentru fiecare zi de festival.
„Anul acesta avem o campanie atipică raportată la ediţiile anterioare. E prima oară când campania nu e făcută in house, cum se spune, ci a fost comisionată lui Cristi Puiu. Am avut o idee de a reorganiza, de a regiza o întâlnire între Cristi Puiu şi Luminiţa Gheorghiu, pe care îi considerăm două dintre personalităţile marcante ale filmului românesc. (...) Ne bucurăm să o avem pe Luminiţa la Cluj, de la început până la sfârşit“, afirmă directorul artistic al festivalului, Mihai Chirilov.
Regizorul Cristi Puiu a conceput 10 spoturi care o au ca protagonistă pe actriţa Luminiţa Gheorghiu. Acestea alcătuiesc împreună o poveste şi vor fi proiectate câte unul pe zi, în timpul TIFF, în anumite locuri unde va ave aloc festivalul.
Însă, în spaţiul Ursus Open Air din Piaţa Unirii, spectatorii vor putea viziona alte 10 spoturi special realizate pentru această locaţie, în acelaşi regim de difuzare.
„Când m-a întrebat Mihai Chirilov dacă vreau să fac trailerul festivalului cu Luminiţa, am propus să existe câte un trailer pentru fiecare zi. Propunerea asta vine din partea unui om care este invitat în jurii de festivaluri şi devine la un moment dat plictisit să vadă acelaşi spot în fiecare zi. Nişte filmuleţe scurte cu o poantă oarecare, uşor de încasat, care sunt perisabile. Şi am zis că ar fi mai bine să realizez câte un spot pentru fiecare zi. Şi pentru mine ar fi mai atrăgător să fac asta, să gândesc o situaţie, o suită d