Pentru câteva minute, iureşul consumerist al bucureştenilor ieşiţi cu mic, cu mare în acest weekend la un centru comercial din Băneasa a fost oprit în loc de un moment cultural inedit. Dans-actorii companiei lui Gigi Căciuleanu, deghizaţi în cumpărători anonimi sau în „turişti“ de mall (noua specie de trăitori ai capitalismului nostru original), au început brusc să danseze pe una dintre „arterele“ aglomerate ale complexului.
Poporul s-a adunat ca la urs, iar magazinele şi fast-foodurile s‑au golit ca la un semn de clienţi. Pentru câteva momente, cultura a învins consumerismul. Dar nu acesta era scopul pentru care se adunaseră dans-actorii lui Gigi Căciuleanu acolo, ci pentru a sărbători într-un mod original „Zilele Europene ale Operei“. Pentru că românii în general, iar bucureştenii nu fac excepţie, nu prea mai au timp de cultură, arta a coborât în mijlocul lor într-un eveniment organizat de Asociaţia Friends of Opera, având ca protagonişti artişti ai „Gigi Căciuleanu Romania Dance Company“, patronată de Fundaţia Art Production şi de compania JTI, în calitate de sponsor principal.
Drumul lui Căciuleanu de la Caragiale la Shakespeare via Pina Bausch
Aceasta este cea de-a treia descindere a Prietenilor Operei în stradă, prima fiind acum doi ani la Caru’ cu Bere, când mari solişti ai operei Naţionale din Bucureşti, deghizaţi în chelneri sau simpli clienţi, au dat un show de zile mari în faţa bucureştenilor şi a turiştilor adunaţi în număr mare în celebra cârciumă din Centrul Vechi, iar cea de-a doua anul trecut, când tot dans-actorii lui Căciuleanu au prezentat pe strada Lipscani, în avanpremieră, un fragment din spectacolul „D’ ale noastre“, după Caragiale, montat la Teatrul Naţional din Bucureşti. Spectacolul avea să devină un adevărat hit al stagiunii, soldat cu două nominalizări la Premiile UNITER, la categoria „Cel mai bun spectacol“ şi la categ