O idee - fuziunea BVB cu OPCOM. O posibila fuziune intre Bursa de Valori Bucuresti si OPCOM, administratorul bursei noastre de energie, detinut integral de Transelectrica, este o idee care incepe sa aiba circulatie, in conditiile in care piata noastra de capital se bazeaza considerabil pe sectorul energetic. Desi suna foarte indraznet, premisele pentru un asemenea proiect exista: BVB si OPCOM colaboreaza, din 2010, pentru dezvoltarea unor instrumente derivate pe energie - produse solicitate de participantii la piata, statul roman isi aduce pe bursa pachete semnificative din companiile energetice, unde, oricum, lichiditatea este asigurata preponderent de emitenti din acelasi domeniu precum Fondul Proprietatea sau Petrom, noteaza Bursa.ro.
Autostrazi normale sau suspendate: Romania ar trebui sa ia lectii de la aceasta tara. Desi este una dintre tarile cele mai expuse la calamitati naturale, drumurile de aici sunt excelente, iar Romania, care se afla pe ultimele locuri din regiune in ceea ce priveste densitatea drumurilor, ar avea multe de invatat. Situatia Romaniei din prezent nu este departe de cea a Japoniei din anii '50. Infrastructura din Tara Soarelui Rasare a fost distrusa in urma celui De-al Doilea Razboi Mondial, insa in prezent japonezii au la dispozitie 7.000 de km de autostrazi, scrie Capital.
Tabloul de bord al UE si Romania (IV)- Valori distincte antecriza si postcriza pentru Romania ale indicatorilor volatili. Pe tabloul de bord al potentialelor dezechilibre la nivelul economiilor nationale din UE, pe segmentul problemelor interne, mai apar doi indicatori care au o volatilitate crescuta: evolutia indexului de pret al caselor ( deflatat si limitat normativ la sase procente anual) si evolutia fluxului privat de credit ( limitata la 15% din PIB), ambele cu potential de trecere relativ rapida a economiei spre o zona instabila, no