Sursa foto: Capital.ro
Valoarea totală raportată a pieței de publicitate online din România în 2012 este de 22,4 milioane de euro (98,6 milioane de lei), conform celui mai recent studiu ROADS, realizat de către PwC România și IAB România. Aceste cifre arată o creștere de 7% a pieței locale de publicitate online, comparativ cu anul 2011.
Studiul ROADS a fost prezenat la Digital Publishing & Advertising Day, care a avut loc astăzi la Hotel Cotinental din Bucureşti.
Valoarea pieței de publicitate online din România pentru anul 2012 a fost de 11 milioane de euro (46,6 milioane de lei) în primul semestru al anului, respectiv de 11,8 milioane de euro (52 milioane de lei) în al doilea semestru al anului trecut. Industria de publicitate online a crescut cu 11% în al doilea semestru din 2012 faţă de primele 6 luni ale aceluiaşi an. Comparativ cu perioada similară a anului 2011, creșterea înregistrată în al doilea semestru al anului 2012 este de 8%.
În 2012, industria care a dominat piața de publicitate online în 2012 a fost Telecom-ul. Aceasta este urmată, la o distanță semnificativă, de sectoarele Financiar și Auto. Același clasament este valabil și pentru semestrul al doilea al anului 2012.
Formatele digitale utilizate cel mai frecvent în 2012 sunt, în mod detașat, cele embed, secondate de formatele interuptive, respectiv de conținutul sponsorizat. Topul celor mai frecvent utilizate formate se prezintă la fel și pentru al doilea semestru al anului trecut.
“Piaţa publicităţii online din România s-a apropiat pentru prima dată anul trecut de pragul psihologic de 100 de milioane de lei, prag pe care îl va depăşi cu siguranţă în acest an”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management – PwC România.
Despre studiul ROADS:
Realizat începând cu anul 2008, ROADS oferă date relevante despre încasările nete proven