Încrederea românilor în mărcile autohtone creşte constant, arată cel mai nou studiu Trusted Brands 2013. Brandul de lactate Napolact a reuşit, în 2013, să detroneze la nivel de percepţie şi încredere Danone, iar Dacia se menţine pe primul loc în preferinţele românilor în ceea ce priveşte automobilele.
In Romania, rezultatele Trusted Brands 2013 au evidentiat ca, mai mult decat ceilalti europeni, romanii le raman fideli marcilor care au reusit sa le castige increderea. La majoritatea categoriilor, liderii raman aceiasi – ceea ce demonstreaza o incredibila soliditate, forta si stabilitate a brandurilor consacrate. Rezultatele arata, an de an, consecventa. Mai mult, o buna parte dintre ocupantii locului intai isi consolideaza pozitia de la un an la altul, inregistrand cresteri constante ale procentului de incredere din partea consumatorilor. In top se situeaza categoriile Vitamine si Furnizori servicii internet (Eurovita siRCS&RDS), ambele cu o crestere de 9% fata de 2012.
Exista si branduri care au reusit sa isi pastreze suprematia in topul increderii opt ani la rand, de la inceputul studiului (de ex. Untdelemn de la Bunica la categoria Ulei de gatit, Borsec la categoria Apa minerala si Ariel la categoria Detergent).
La categoria anlagezice, Algocalmin si-a consolidat si anul acesta pozitia, ramanand in continuare analgezicul in care romanii au cea mai mare incredere. „Votul de încredere al românilor, care au desemnat Algocalmin - pentru al 8-lea an consecutiv - „most trusted brand” în categoria sa, este o dovadă a aprecierii acestui produs românesc cu o tradiţie de aproape jumătate de secol la noi în ţară. În ciuda concurenţei puternice şi a diversificării accelerate a segmentului de analgezice, Algocalmin a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider, trecând cu succes proba timpului datorită accesibilităţii si eficienţei sale”, a declarat Simona Cocoş