Sorin Sova, sefului sindicatului din cadrul Postei Bacau, afirma ca de o buna bucata de timp, “trimiterile postale” in judet (colete, corespondenta, pensii etc) sunt efectuate cu masini apartinand personalului angajat in compania de stat. Situatia este motivata de faptul ca leasingul operational pentru vehiculele cumparate de Posta a expirat la 1 martie 2013, Sova afirmand – pe un ton ironic – ca lucratorii postali au fost constransi sa intre in greva, intrucat nu mai aveau masini cu care sa desfasoare distributia coletelor si corespondentei in judet.
Posta Bacau incadreaza in jurul a 840 de angajati, insa este de asteptat ca in perioada urmatoare numarul lor sa scada semnificativ, pe fondul regandirii – de catre Guvern – a normei de lucru. Sova a declarat pentru Bacau.NET ca pasul facut de guvernanti are ca scop eludarea platii salariilor compensatorii in caz de disponibilizare. Sindicalistul a aratat ca norma de lucru de 4-6 ore anuntata de Executiv duce la salarii lunare de 400 lei, o suma mai mult decat insuficienta. El a aratat ca salariul unui factor postal se ridica la 850 lei, in timp ce un postas cu vechime de 30 ani abia daca ridica de la casierie 1100 lei.
“Din calculele noastre aproximativ 250 de angajati vor fi afectati de noua normare de 4-6 ore. E o forma mascata de a evita acordarea de salarii compensatorii. Cei care ar lucra 4-6 ore vor pleca singuri. Salariile si-asa sunt mici, vor fi si mai mici. O norma de lucru de 4 ore inseamna un salariu lunar de 4 milioane lei vechi. Ca lider de sindicat, suspectez conducerea companiei de rea-vointa”, a declarat Sova. Acesta a adaugat ca pensiile nu vor ajunge in judet in primele zile ale saptamanii, iar lucratorii din oficiile postale nu dispun de papetaria necesara la derularea, in conditii normale, a activitatii curente.
Sorin Sova a mai spus ca de cateva saptamani, transportul si distri