Elevii care termină clasa a IV-a, din 136 de şcoli din ţară, vor trece miercuri prin evaluarea-pilot la română şi matematică, organizată pe modelul testelor internaţionale. Urmează elevii de clasa a VI-a, care vor fi evaluaţi pe 22 mai.
După elevii care termină în iunie clasa a II-a, mâine vine rândul celor care finalizează clasa a IV-a să treacă prin evaluarea-pilot, organizată de Ministerul Educaţiei pe 15 mai, în 136 de şcoli din ţară, selectate pe bază de eşantion reprezentantiv la nivel naţional.
Elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a trec prin evaluările-pilot ce vizează testarea competenţelor de bază, la finalul anului şcolar, mai exact în intervalul 9 - 22 mai, în peste 200 de şcoli din ţară.
De anul viitor, aceste evaluări vor fi organizate la nivel naţional, aşa cum prevede Legea Educaţiei, nu doar pe bază de eşantion, potrivit ministrului Educaţiei, Remus Pricopie.
Evaluarea elevilor la finalul anului de studiu continuă miercuri cu probele destinate celor de clasa a IV-a, respectiv limba română/limba maternă (înţelegerea textului scris) şi matematică, iar notele nu vor fi trecute în catalog.
La fel ca la evaluarea elevilor de clasa a II-a, care a avut loc în 9 şi 10 mai, testele vor avea un nivel de dificultate mediu.
Potrivit metodologiei evaluării la final de clasa a IV-a, testele nu pot depăşi, cumulat, 120 de minute, şi respectă modelul evaluărilor internaţionale aplicate elevilor în vârstă de 10-12 ani.
Evaluarea este una „standardizată, realizată pe un eşantion de elevi aflaţi în clasa a IV-a în unităţile din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, care are scopul de a furniza datele şi dovezile necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar“, se mai arată în metodologie.
Calendarul testelor-pilot
9 şi 10 mai - evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clas