Elevii care termină clasa a IV-a, din 136 de şcoli din ţară, au dat, miercuri, evaluarea-pilot la română şi matematică, organizată pe modelul testelor internaţionale. Urmează elevii de clasa a VI-a, care vor fi evaluaţi pe 22 mai.
La şcoala 71 din Capitală, unul dintre centrele unde s-a dat pilotarea de la clasa a IV-a, evaluarea s-a sfârşit. Elevii au dat, mai întâi, testul de la limba română, care a durat 50 de minute, au avut o pauză de 10 minute şi au intrat din nou în clasă pentru evaluarea de la matematică, care a durat tot 50 de minute. Testele au fost individuale şi au constat în întrebări care verifică capacităţile de sinteză, relaţionare şi recunoaştere a copiilor, a explicat directorul şcolii 71, Mihai Meliţă.
"Elevii au avut emoţii ca în faţa oricărui test. Pilotarea s-a făcut pe o singură clasă, fiind vorba de 24 de elevi. Am primit testele de la Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB), iar în sală a fost prezent un cadru didactic trimis de inspectorat pentru a monitoriza desfăşurarea pilotării. De asemenea, copiii au mai fost supravegheaţi şi de un al doilea profesor, altul decât învăţătorul de la clasă", a explicat pentru adevarul.ro directorul şcolii 71, profesorul Mihai Meliţă.
Evaluările-pilot vizează testarea competenţelor de bază, la finalul anului şcolar, mai exact în intervalul 9 - 22 mai, în peste 200 de şcoli din ţară, însă notele nu vor fi trecute în catalog.
De anul viitor, aceste evaluări vor fi organizate la nivel naţional, aşa cum prevede Legea Educaţiei, nu doar pe bază de eşantion, potrivit ministrului Educaţiei, Remus Pricopie.
Evaluarea este una „standardizată, realizată pe un eşantion de elevi aflaţi în clasa a IV-a în unităţile din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, care are scopul de a furniza datele şi dovezile necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel