Rămas atât fără aeronava prezidenţială a ROMAVIA, cât şi fără dreptul de a mai folosi avionul VIP al TAROM, preşedintele Traian Băsescu a fost tentat să reactiveze trenul prezidenţial ca mijloc de transport. Ministerul Transporturilor nu s-a împotrivit, dar a pus o condiţie: plata mentenanţei trenului pentru întregul an, indiferent de numărul de călătorii. Concluzia lui Băsescu: "E o situaţie care frizează ridicolul. Dar asta e România şi guvernul ei".
„Am încercat să scot trenul prezidenţial. Dar mi s-a spus, da, dar trebuie să plătească preşedinţie toate costurile de întreţinere pentru un an întreg. Orice cetăţean plăteşte pentru o cursă, Preşedinţiei i se cere să plătească şi mentenanţa pe tot anul la orice mijloc de transport cere", s-a arătat nemulţumit preşedintele.
Întrebat dacă rămâne la ideea de a utiliza curse de linie în deplasările în străinătate în condiţiile rezilierii contractului cu TAROM, şeful statului a fost evaziv. "E foarte greu să îmi imaginez că pot umbla cu mijloace de transport necontrolate. Avion, tren, maşină sau rachetă care când am spus să plece pleacă şi să am toate condiţiile. Deocamdată stau la Bucureşti", a spus preşedintele.
Contractul încheiat de Administraţia Prezidenţială cu Tarom în 2010 pentru închirierea avionului Airbus 310, botezat "aeronava VIP", a fost reziliat la sfârşitul lunii martie, în urma disputei publice dintre preşedintele Traian Băsescu şi ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. În consecinţă, România nu mai are în acest moment nicio aeronavă oficială.
Rămas atât fără aeronava prezidenţială a ROMAVIA, cât şi fără dreptul de a mai folosi avionul VIP al TAROM, preşedintele Traian Băsescu a fost tentat să reactiveze trenul prezidenţial ca mijloc de transport. Ministerul Transporturilor nu s-a împotrivit, dar a pus o condiţie: plata mentenanţei trenului pentru întregul an, indiferent de